Sunday 28 November 2010

Surat Khabar Lama !

Assalamualaikom!
Petang ahad nie,aku nak cerita pasal surat khabar. Hmm,bermacam2 surat khabar ada kat Malaysia nie,mcm Berita Harian, Harian Metro, Harakah, Utusan Malaysia, Suara Keadilan, The Star, New Strait Times, Nanyang Siang Pow(wujud lagi ke x,ntah la) n macam2 lagi lah..Perents aku pulak suke baca paper nie.Tiap2 ari,at least mst ade 2 jnis paper kat umah aku.kalo ade akak aku,die pn suke baca gak.aku pulak,kadang2 jer baca,malas la katekan.hehe..so,dalam 1 bulan,memang penoh la bilik stor aku dgn paper2 lame,hasil bacaan parents aku..So,gambar yang kat korang tgk kat sbelah nie,adelah paper yang baru mak aku jualkan kat pemborong paper lama..yela,letak lame2 kat umah pn ape kejadahnye..MASALAHNYE,kalo beli kat kedai,1 naskah paper RM1.50..bile jual,1 kg RM0.20..peh,aku rase mcm rugi la pulak!haha.tapi,ape nak dibandingkan dgn ilmu yg kite dpt dari paper 2 kan(cehhh!).hehe..Aku rase la,kalo paper yg kitorang jual nie ikut harga asal,msti da dpt dkat2 RM700 kot.balik modal lah kirenye...haha..2 jela yg aku nak cite.xde isi pnting pon kan.cume,nak ilangkan stress baca buku physic tghhari tadi...

No comments:

Post a Comment